تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/08/17 - 20:07
کد خبر: 215491

در مراسم معارفه مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شریف مطرح شد:

امام حسن(ع) اگر یاران باوفایی داشت حاضر به سازش نمی‌شد/ علم بدون توحید، دین و اخلاق داعش درست می‌کند

امام حسن(ع) اگر یاران باوفایی داشت حاضر به سازش نمی‌شد/ علم بدون توحید، دین و اخلاق داعش درست می‌کند

مراسم معارفه حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف و تودیع مسئول سابق این نهاد در سالن جابربن‌حیان این دانشگاه برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران، محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از اساتید و دانشگاهیان مراسم معارفه حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف و تودیع مسئول سابق این نهاد در سالن جابربن‌حیان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه تهران در این مراسم گفت: هر کشوری برای جلوگیری از تجاوز بیگانگان مرزهایی دارد و باید مرزبان داشته باشد، هر شب تاری ماه و ستارگانی دارد و هر محفلی که نیاز به نور دارد، مشغل و چراغی دارد و در اسلام انبیاء فروغی برای روشن کردن جان بشر از جانب خدا آوردند و توانستند جامعه بشری را به اینجا برسانند.

وی افزود: انقلاب ایران یک انقلاب کارگریو صنعتی نبود، انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بود که ثمرات آن را امروز می‌‌بینیم. می‌بینید استاتید، نخبگان و دانشگاهیان با آغوش باز ما را می‌پذیرند و می‌دانند که علم بدون توحید، دین و اخلاق داعش درست می‌کند.

صدیقی در خاتمه تربیت معنوی دانشجویان را یکی از وظایف مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها دانست و برای مسئول جدید این نهاد در دانشگاه شریف آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه شریف یک دانشگاه ویژه و نمونه است و خداوند در این دانشگاه یک برتری قرار داده که به دلیل استعدادهای ویژه‌‌ای که وجود دارد اینجا دور هم جمع شده‌اند، افزود: اگر برای علم و دانش کشور قله‌ای را بخواهیم در نظر بگیریم دانشگاه شریف همان قله است و اگر بخواهیم شاخصی برای مسائل دینی و علمی بیان کنیم، این دانشگاه در بالای این شاخص قرار دارد و بالاترین امتیاز را می‌گیرد، پس ما به سرمایه عظیمی که در این دانشگاه وجود دارد می‌‌بالیم.

حجت‌الاسلام محمدیان ضمن قدردانی از زحمات محمدنژاد مسئول سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف و همچنین با آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام رستمی مسئول جدید این نهاد گفت: حجت‌الاسلام رستمی یکی از سرمایه‌های خوب ما در نهاد است و در ستاد راهبردی نهاد از راهکاری خوب و اجرایی وی بسیار بهره برده‌‌ایم. ما در مجموعه نهاد گشتیم تا یکی از بهترین نیروهایمان را برای این دانشگاه انتخاب کردیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به نقشه جامع علمی کشور، تأکید کرد: که امیدواریم به دست دانشگاهیان به این نقشه بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: بعد از این سند، سند دانشگاه اسلامی نوشته شد که یکی از ارکان این کار حجت‌الاسلام محمدنژاد بود.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: سندی که در این دوره آغاز عملیات اجرایی آن کلید خورده است، 4 بخش اصلی دارد که تقسیم کار شده و بخشی از آن به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که ابلاغ تصویری و تأسیسی آن هم در حال پیگیری است که حجت‌الاسلام محمدنژاد دوباره به ستاد باز خواهند برگشت و به ما در این رابطه کمک خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی از افراد و جناح‌ها برای نشان دادن چهره نادرستی از امام حسن(ع) گفت: افراد خسته و افرادی که حال مبارزه ندارند، به گونه‌ای این خستگی و تنبلی و عقب‌ماندگی خود را می‌خواهند با تأسی از امام حسن(ع) جبران کنند و این امام عزیز را نماد صلح و سازش معرفی می‌کنند در صورتی که ماجرا به این صورت که می‌گویند نبوده است.

وی افزود:  افراد خسته که از ایستادگی در مسیر حق متزلزل شده بودند امام حسن(ع) را به صلح وادار کردند وگرنه امام حسن(ع) هم فرزند امیرالمؤمنین بود. امام(ع) اگر یاران باوفایی داشت، حاضر به سازش نمی‌شد.

محمدیان اظهار داشت: نباید خستگی و تنبلی افراد را به حساب سازش گذاشت کسانی که به دنبال روحیه سازش با استکبار هستند و به دنبال سست کردن اراده قوی مردم هستند از جای دیگر خرج حیف است که بخواهند از امام حسن(ع) در این رابطه خرج کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top